Hudøy

Pakking til Hudøy

Alt som skal med på turen skal pakkes i bag eller sekk. Koffert eller lignende skal ikke brukes. Dette fordi det er bedre for de som skal lempe bagasjen på buss, av buss, på båt, av båt osv. Hvis det er utrygt for regn er det lurt å pakke tingene i plast inni bagen slik at ikke innholdet blir vått på reisen.

Pakkeliste

• Laken
  • Dynetrekk og putevar eller sovepose
  • Nok klær til 3 dager, men ikke for mye. Husk varme klær til kvelden.
  • Toalettsaker og håndkle, både til dusj og bading
  • Badetøy
  • BADESKO (sko man kan bade med som ikke faller av i vannet, det er masse skjell som lett gir kutt i vannet)
  • Joggesko/flerbrukssko til aktiviteter som fotball, turgåing etc.
  • Solkrem
  • Myggmiddel/spray
  • Kosedyr, eventuelt en bok, ikke andre leker (velger man å ta med egne leker må de dels med alle, felles leker blir tatt med).
  • Vannpistol til aktiviteter (dersom du ikke har så lån av noen)
  • Godteri til ca. 50 kr, samles inn på bussen. (helst ikke smågodt, gjerne en lukket pose, da det skal legges på fellesbord)

Ha med i en liten sekk i bussen:

• Regntøy og støvler ( hvis det er fare for regn)
  • Matpakke til bussturen og en drikkeflaske som kan brukes under hele oppholdet
  • Redningsvest (alle må ha med, si ifra hvis ikke dere har så hjelper vi dere)

Barna skal ikke ha med:

• Elektronisk utstyr/spill. Vi ønsker at Hudøy skal være et sted for «analoge» leker
  • Mobiltelefon/klokke. Dersom barna har behov for å snakke med noen vil vi at de skal snakke med noen som er på øya først. Barn som reiser alene får alltid låne en telefon og ringe hjem til mamma/pappa ved behov.
  • Kamera. Alle barna skal være trygge for å ikke bli «smugfotografert».

Husk å navne alle klær, håndkler, sko, vannflasker, vannpistoler, toalettsaker mm!